
Se hur Dilmah klimatkompenserar sina lokaler Öppnas på ny sida med engelsk text

Utforska Dilmahs värld av te
Familjen Dilmah
Dilmah in Hospitality and Food service
Etik Och HÅLlbarhet
Dilmah Tea Inspired
Leisure and Hospitality
Kunskap & Utbildning
Onlinebutik
Select A Country/Region
Vad är Dilmah?


Merrill J. Fernando har vigt sitt liv åt te. På 50-talet såg han att ägandet inom teindustrin låg hos ett fåtal stora företag. Detta ledde till att Ceylonte tappade sitt ursprung. Han bestämde sig då för att ta strid för tedrickare runt om i världen, att öka respekten för den gröda som hans hemland producerat med så mycket omsorg.
Det tog honom nära fyra årtionden och 1988 lanserade han sitt eget varumärke – Dilmah. Dilmah var det första tevarumärket som ägdes av producenten och kunde erbjuda handplockat te och lokalproducerat. Till skillnad mot te uppblandat från flera olika ursprung som fyllde snabbköpshyllorna, kunde Dilmah erbjuda ett te som är oblandat, d v s från ett och samma land och därför mer rikt på smak och antioxidanter.
Dilmah är unikt; ett varumärke som grundar sig på ett passionerat engagemang för kvalitet hos te. Det är också en del av en filosofi som står över affärer vad gäller mänsklighet. Det här gör Dilmah till det första etiskt producerade teet. Under 2005 lovade Merrill och hans söner Dilhan och Malik att följa de 12 principer om Dilmah som dikterats i alla aspekter av verksamheten och i personalens och ledningens beteende.
Te som gör gott

Dilmahs grundare Merrill J. Fernando hade en unik vision – han ville erbjuda kunderna det finaste teet på jorden och samtidigt göra det med etik och integritet. Detta löfte är uppfyllt med vårt engagemang för att erbjuda färskt ursprungsspecifikt te av finaste kvalitet. Vår grundares avsikt att göra sina teer etiska är hedrande i arbetet med MJF Charitable Foundation och Dilmah Conservation. I vårt arbete med att göra vår verksamhet till en fråga om mänsklighet. håller varje tekopp längre med Dilmahs positiva inverkan på människor och miljö.